#کشف مهربانی




به محض اینکه پاییز می آید و هوا کمی رو به سردی می گذارد، مامان یک شیشه آب می گذارد پشت پنجره ی اتاقم.اینطوری هر لحظه از شب که بخواهم می توانم آب سرد بنوشم.بخش لذت بخش ماجرا وقتی ست که برای برداشتن آب پنجره را باز می کنم، نسیمی سرد می دود توی صورتم .. آن جاست که پاییز و زمستان روی دلچسبشان را نشانم می دهند.چند ثانیه ای می ایستم ، زل میزنم به آسمان، به پنجره های تاریک و روشن خانه ها .. و در هر نفس عمیقی که می کشم لذت نیم شبانه ی عجیبی را راهی ریه هایم می کنم.
اما داستان، تازه از اینجا به بعد است.اینکه یادم نمی آید یک بار هم خودم شیشه را پر کرده باشم . مامان احتمالا هر چند وقت یکبار چک می کند شیشه خالی نشده باشد و من تا همین چند وقت پیش متوجه این موضوع نشده بودم !
 میدانید حرف از مهربانی که می شود ، حرف از عشق که میشود، می گردیم دنبال اینکه آدم ها چند بار به ما گفته اند دوستت دارم ، چند شاخه گل خریده اند، برای تولدمان کادو خریده اند یا نه، کادویشان ارزان قیمت است یا گران..ما برای فهم میزان مهربانی دیگران می گردیم دنبال معیارهایی که توی چشم باشد،که هر چه بزرگتر باشد فکر میکنیم عشقشان و دوست داشتنشان عمیق تر است.وای که چه قدر اشتباه می کنیم!

# مثلا یک چالش راه بیندازیم بنام "کشف مهربانی" .. بعد حواسمان را خوب جمع کنیم و دقیق شویم در مهربانی خالصانه، بی چشم داشت و غیر مستقیم آدم های اطرافمان ..دقیق شویم در دوست داشتن های عمیق.





  • تاتیا
سلام
سال نو مبارک.
مهربانترین رفیقم..سپاس
بر تو هم مبارک:)
مثلن یادمه اول دبیرستان که بودم، مامان یه سال کامل رو با یه مانتو سر کرد، یا مانتوهای قدیمیش و من اونسال کلی کفش و لباس الکی خریده بودم .. خب معنی همینم بعدها فهمیدم.
واقعا جنس مهربانی مادرها با همه فرق می کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

یک مشت سکوت شکسته

حرف هایم ناتمام تر از تمام ساختمان های نیمه کاره ی شهر است

کفش هایت را درآور و آرام و بی صدا وارد شو ..
اینجا سکوت تنها با حرف دل شکسته می شود ، نه با صدای تق تق کفش ها !
.
.
.

instagram: tatiya277
دنبال کنندگان ۹ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan